The Infona portal uses cookies, i.e. strings of text saved by a browser on the user's device. The portal can access those files and use them to remember the user's data, such as their chosen settings (screen view, interface language, etc.), or their login data. By using the Infona portal the user accepts automatic saving and using this information for portal operation purposes. More information on the subject can be found in the Privacy Policy and Terms of Service. By closing this window the user confirms that they have read the information on cookie usage, and they accept the privacy policy and the way cookies are used by the portal. You can change the cookie settings in your browser.
Wymagane do osiągnięcia przez gminy poziomy przygotowania do ponownego użycia i recyklingu, określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska, z roku na rok są coraz wyższe. Wyznaczane przez Komisję Europejską ambitniejsze cele w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym (circular economy) mają doprowadzić do zaprzestania wytwarzania odpadów (zero waste).
Ustawa o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi z 2013 r. przywraca stan prawny w zakresie opakowań wielomateriałowych, który istniał przed 1 kwietnia 2005 r.
Mimo że obowiązkiem gmin jest ograniczenie masy odpadów biodegradowalnych przeznaczonych do składowania, to z raportu Instytutu Sobieskiego wynika, że selektywną zbiórkę bioodpadów prowadzi zaledwie 53% polskich gmin. Dlaczego?
Prawidłowa, nowoczesna gospodarka odpadami musi być oparta na kilku niezmiennych i sprawdzonych kanonach. Powinna również prowadzić do osiągania konkretnych efektów w postaci „dobrego towaru” odpadowego, z którego już w specjalistycznym zakładzie recyklingowym można zrobić wszystko, na co pozwala technologia.
Gospodarowanie odpadami odgrywa ważną rolę w gospodarce o obiegu zamkniętym, gdyż określa ono, w jaki sposób stosuje się w praktyce hierarchię postępowania z odpadami. Konieczne jest więc m.in. zwiększenie recyklingu tworzyw sztucznych.
Zgodnie z postanowieniami Umowy Partnerstwa, zawartej pomiędzy Polską a Komisją Europejską, w pierwszej kolejności RPO środki finansowe powinny być kierowane na rozbudowę infrastruktury do selektywnego zbierania odpadów i przygotowania ich do ponownego użycia oraz recyklingu.
Nad zmianami prawa, ich skutkami oraz wyzwaniami, które stoją przed branżą zajmującą się zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym, zastanawiali się uczestnicy XI edycji konferencji „Recykling zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego”.
Set the date range to filter the displayed results. You can set a starting date, ending date or both. You can enter the dates manually or choose them from the calendar.